2009. június 21., vasárnap

Mindenféle

Sokfélét készültem ma mutatni, bár egyik sem a hétvége termése, hiszen tegnap ballagásra voltunk hivatalosak, ma pedig hagyományt őriztünk slambucot főzve, íjászkodva, ostort csergetve a Magyarok Szövetsége rendezésében.

Azért a mostani csapatba is került egy UFO, ezt a bárányos hímzést fejeztem be és alakítottam nem is tudom mivé, talán tűpárnává, lógókává...

Ez a nyaklánc pedig csak a lámpagyöngy miatt került ide, nálam ez most a sláger, annyira tetszik a gyöngy. Nem is bonyolítottam túl a szerelékeket, csak tibeti ezüst köztesekkel került egy rövid, szürkés tigrisbajuszra.
A másik nyaklánc pedig kisérő-ajándéknak készült a nyolcadikból ballagó unokatesómnak. Sajnos nem sikerült róla jó képet készíteni, annyira csillogott mindig valamelyik gyöngy.


A zsugorkát pedig nagyon régen készülök már kipróbálni, többszöri nekifutásra ezek sikeredtek:

Nem tudok vele kibékülni, hogy mindent egyenes állásúra kell rajzolni- így nem tudok helytakarékoskodni- , mert sütés közben nem arányosan zsugorodik, hanem megnyúlt formája lesz egy bizonyos irányban. Tapasztaltabbaktól kérdezem, hogy ez esetleg a fólia minőségén múlik, vagy mindegyik így viselkedik?

6 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Szia Baboo!!

Csúcs a bárányka:)))

Ami a zsugorkát illeti, persze, mint minden esetben, itt is sok múlik a minőségen. De bagoly mondja verébnek, itt Kecskeméten egyfajtát lehet kapni, hát elfogadom a hiánoysságaival egyetemben:)

Van szálíiránya, tehát kör alakkal kapásból nem próbálkozom:)) Ha megvan már, merre nyúlik-zsugorodik, akkor érdemes úgy felrajzolni, hogy számítasz ezzel a tulajdonságával. Pl. nekem nagyon tetszik a széltében nyúlánkabb lepkéd, de ha ducibbat szeretnél, akkor legközelebb fordítsd el 90 fokkal.

Jó kis minták ezek, ne add fel. Esetleg nem lehet, hogy túl sokáig sütöd? nekem viszonylag langyosabb sütőben 10 perc bőven elég szokott lenni.

Anice kötős blogja írta...

Csúcs helyszíneket választottál a dolgaidhoz, amik nem kevésbé felsőfokkal jellemezhetőek!

Én is kipróbáltam a zsugorkát, mikor először megjelent, de sokkal kevesebb sikerrel, mint te, mert nekem az előírt idő alatt is megcsavarodott az egész hóbelevanc a szuper sütőm ellenére.

Naomi írta...

Gyönyörű ez a sok minden!!! Ugyan nem mondtad, hogy válasszak, de a kísérő ajándékba beleszerettem...! :o))

A zsugorkát pedig még nem próbáltam, egyenlőre én a tapasztalat-gyűjtők táborát erősítem!

Barbi írta...

Épp Kicsikatót akartam ajánlani, de látom már írt, ő nagyon benne van a zsugorkázásban! Olyan szépek lettek, nekem direkt tetszik, hogy ilyen hosszúkás lett az eper, így olyan szamócás! :))) A hímzés és a gyöngyök is csodásak! :)) A rossmanban már régebben volt ez a szett, de hátha kapni még, három kis doboz van egymás tetején szappannal, fürdősóval. És össze vannak kötve egy szalaggal. Nézz szét! :)))

baboo írta...

Kató, nagyon köszönöm a segítséget, legközelebb követni fogom a tanácsaidat! :)A 10 percet hogy érted? összesen annyi, vagy 10-10 perc oldalanként? mert én oldalanként csináltam, de akkor lehet, hogy az volt a baj.

Anice, köszönöm! :) a zsugorkázást ne add fel, először amikor melegedik nekem is tekereg, de utána szépen kisimul!

Naomi, próbáld ki, mostmár így szép lassan kiderül a tapasztalatok alapján hogyan is kellene, és a végén megalkotjuk a tökéletest! :)

Barbi, aranyos vagy, köszönöm! Holnap pedig felderítem, mit hagytak az élelmesebbek a Rossmanokban! :D

KicsiKató írta...

Hát, a nagykönyvben kétszer tíz perc van, de eg ideje én csak az egyik oldalát sütöm meg. Elvileg a fordítás után már csak legömbölyödik az oldala, de én úgy tapasztaltam, hogy tovább sül. Vagy izé, zsugorodik:)) Szóval ha igaz, hogy a süléssel nem egy ütemben zsugorodik a két oldal, akkor lehet, hogy van benne valami, hogy ha minél tovább sütöd, annál hosszúkásabb lesz. Próbáld ki legközelebb 2-3 gombbal a szimpla tíz percet, hátha bejön:)